ترجمه مقاله خانم مونیکا کرنتی (البته ترجمه ی مستقیم نیست و در برخی قسمتها مفهوم مطالب بیان شده است)

چشم اندازی که برای پروژه ی گیمیفیکیشن تان در نظر گرفتید چیست ؟ اهداف تجاری تان چیست ؟برای رسیدن به این اهداف ، گیمفیکیشن قرار است  چه کاری برای شما انجام بدهد ؟

قبل از اینکه پروژه گیمیفیکیشن تان را استارت بزنید این سه موضوع را حتما در نظر داشته باشید :

بازخورد دیگران را در مورد ایده تان بفهمید :

اولین کاری که باید بکنید این است که خودتان را جای مشتریان و کاربرانتان قرار دهید . به این موضوع دقت کنید که زاویه دید و دیدگاه آنها نسبت به ایده شما چیست ؟ مشتریان بیرونی چه چیزی از ایده شما متوجه میشوند ؟


برای ادامه مطلب کلیک کنید 



به دنبال مشتریان و یا دوستانی باشید که شما را به درستی نقد میکنند و از گفتن واقعیت ها به شما طفره نمیروند . اگر میخواهید یک سرویس را گیمیفیکیشن کنید باید بدانید که این تغییرات چه تاثیری بر کاربران خواهد گذاشت . باید توانایی پاسخگویی به سوالات و خواسته های  آنها را داشته باشید و در مقابل بازخوردها و عکس العمل های منفی کاربران راه حل مناسبی  ارائه نمایید. این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار است .

بر روی فعالیتهای کلیدی تمرکز کنید :


فعالیتهای کلیدی و رفتارهایی را که میخواهید کاربرانتان انجام دهند را کاملا شناسایی کرده و راهی برای تشویق آنها در مسیرهای مدنظرتان پیدا کنید . شاید در برخی مواقع این موضوع بیسار سخت باشد . مشکلی نیست . فقط با یک عملکرد شروع کنید !!! بله درست شنیدید . این ایده بدی نیست . بر روی یک عمکلرد تمرکز کنید و بازخوردهای مشتریان وکاربران را بررسی کنید . ببینید در کدام قسمتها نتوانسته اید تجربه ی مورد نظرتان را برای کاربر بوجود آورده و در نتیجه به اهدافتان نرسیده اید .
این مسیری است که به شما اجازه میدهید تا خطاهایتان را با اجرای یک گیمیفیکیشن ساده بجای ایجاد تعداد زیادی مکانیک و یک گیمیفیکیشن پیچیده ، اصلاح و جبران کنید . با این شیوه میتوانید رفتارهای کلیدی کاربرانتان را شناسایی کرده و این چرخه را کامل کنید .

متعهد باشید :


ما نمیتوانیم یک روال را گیمی فای کرده و سپس آن را به حال خود رها کنیم .این موضوع  مانند این است که یک فروشگاه انتظار داشته باشد بدون اینکه محصولات جدید و مطابق با سلیقه ی روز را در ویترین خود قرار دهد مشتریان دائما برای خرید کردن به او مراجعه نمایند . در برخی قسمتها مشتریان با این واقعیت روبرو خواهند شد که روال گیمیفیکیشن شما قدیمی و کسالت آور شده است .
آمار ها و آنالیزها را دائما بررسی کرده و نیازهای جدید را پیش بینی کنید .