انجمن گیمیفیکیشن ایران

در این بلاگ می توانید با مقالاتی از جنس ترجمه و تالیف با این مفهوم شیرین و جذاب آشنا بشید

۳ مطلب توسط «محسن سعیدی» ثبت شده است

تکنیکهای گیمیفیکیشن در آموزش مجازی

اگر یکی از فعالان حوزه آموزش الکترونیک باشید مطمئنا در مورد گیمیفیکیشن شنیده اید .اغلب گیمیفیکیشن را بعنوان استفاده از Badge و Leaderboard میشناسند اما در این میان زوایا و مسائل مهم تری از صرف بکارگیری این دو المان در گیمیفیکیشن وجود دارد .



گیمیفیکیشن با استفاده از المان های سرگرم کنند دنیای گیم ها کاربران را تشویق میکند تا جستجو کرده ، یاد بگیرند و در نتیجه به هدف نهایی شان نزدیک تر شوند . گیمیفیکیشن المان های گیم را در موضوعات کاملا جدی و اغلب کسالت آور تزریق میکند و باعث میشود تا کاربران از آنها لذت ببرند .

در این مقاله برخی از المان های گیمیفیکیشن که در برنامه های آموزش مجازی بکار برده میشوند را بررسی میکنیم :


برای ادامه مطلب کلیک کنید 



۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
محسن سعیدی

سه موضوع مهم که هنگام شروع یک پروژه گیمیفیکیشن باید در نظر بگیرید


ترجمه مقاله خانم مونیکا کرنتی (البته ترجمه ی مستقیم نیست و در برخی قسمتها مفهوم مطالب بیان شده است)

چشم اندازی که برای پروژه ی گیمیفیکیشن تان در نظر گرفتید چیست ؟ اهداف تجاری تان چیست ؟برای رسیدن به این اهداف ، گیمفیکیشن قرار است  چه کاری برای شما انجام بدهد ؟

قبل از اینکه پروژه گیمیفیکیشن تان را استارت بزنید این سه موضوع را حتما در نظر داشته باشید :

بازخورد دیگران را در مورد ایده تان بفهمید :

اولین کاری که باید بکنید این است که خودتان را جای مشتریان و کاربرانتان قرار دهید . به این موضوع دقت کنید که زاویه دید و دیدگاه آنها نسبت به ایده شما چیست ؟ مشتریان بیرونی چه چیزی از ایده شما متوجه میشوند ؟


برای ادامه مطلب کلیک کنید 


۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
محسن سعیدی

شش تکنیک موثر گیمیفیکیشن برای اپلیکیشن موبایل

هیچکدام از ابزار های مختلف گیمیفیکیشن مانند تشویق کاربران و یا جمع کردن جایزه ها نمیتواند کاربران را مجبور کند تا کاری را که به آن علاقه ای ندارند ، انجام بدهند .گیمیفیکیشن  زمانی کارمیکند که کاربران بخشی از اکوسیستم بازی بوده و با اپلیکیشن موبایلتان ارتباط برقرار کرده و به اصطلاح درگیر بازی شده باشند .

گیمیفیکیشن برای کاربرانی که رابطه شان با اپلیکیشن قطع گردیده کاری انجام نمیدهد و نمیتواند تاثیری در بازگرداندن آنها داشته باشد .


mobile gamification


روشهای مختلفی برای استفاده از استراتژی "ایجاد انگیزش" وجود دارد . مدالها ، امتیازات تشویقی و رتبه بندی را میتوان از رایج ترین این روشها نام برد  . اگر قصد دارید اپلیکیشن موبایلی تان را بوسیله این ابزار های قدرتمند تکامل دهید باید به این نکته توجه داشته باشید که بدون هدف گذاری دقیق  و صحیح و یا اطلاع از اینکه این ابزارها چگونه با کاربر ارتباط برقرار میکنند نمیتوانید از آنها استفاده کنید و متعاقباً گیمیفیکیشن موثر واقع نخواهد شد .

گیمیفیکیشن بیشتر از آن که به تکنولوژی و متدلوژی بپردازد با روانشناسی افراد در ارتباط است .


برای ادامه مطلب کلیک کنید


۱ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰
محسن سعیدی