انجمن گیمیفیکیشن ایران

در این بلاگ می توانید با مقالاتی از جنس ترجمه و تالیف با این مفهوم شیرین و جذاب آشنا بشید

۶ مطلب توسط «بهار مازندرانی» ثبت شده است

چگونه نوآوری را در کارمندان شعله ور کنیم ؟

فروزان کردن شعله نوآوری در کارکنان

 

بدون شک وقتی به این تیتر فکر می کنیم احتمال وجود مثال های از این کار در سیستم های دولتی به ذهن خطور میکند. اما وزارت کار بریتانیا مثال بارزی در این حوزه می باشد. بازی اقتصادی و گیمیفای شده بازار ایده ها این وزارت خانه با نام Idea street ، مکانی برای داد و ستد ایده های خلاقانه (در بهترین زمان ممکن) نمونه این حوزه است. درست در میانه زمانی که تمامی اروپا در برنامه های ریاضت اقتصادی بودند، وزارت کار بریتانیا همچنان یکی از ستون های اساسی اقتصاد بریتانیا به حساب می آمد.


برای ادامه کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
بهار مازندرانی

چالش های انتخاب استراتژی گیمیفیکیشن (Gamification) مناسب

 خلق فرهنگ شادمانی و لذت : تجربه EKINS




Ekins یکی از نمونه های این موضوع است. در سال 1970 شرکت نایک تصمیم گرفت که برای هر فردی که به تازگی استخدام میکنند به مدت یک ساعت داستان شکل گیری شرکت و طرز کار منتور ها داخل شرکت را توضیح بدهد . در این یک ساعت  آنها با تجربه بیل باورمن  بنیانگذار نایک آشنا می شدند که چگونه با مخلوط کردن و ریختن پلاستیک های پاکن مانند در نان پنجره ای درست کن ، سعی کرد برای خود کفش های دویدن راحت تری بسازد. در ساعت بعد از آن، این برنامه تبدیل به یک دوره 9 روزه شد که توسط متخصصین تکنولوژی نایک برگزار میشد که خود را EKINS  که همان بر عکس NIKE است می نامیدند. در این 9 روز تازه وارد ها میتوانستند به صورت عملی مسیر تحول شرکت را زندگی کنند. درست است که این برنامه بر اساس بازی درست نشد اما حس درگیر کردن فرد با موضوع و تولید حس دوستی و همزاد پنداری شدیدی را در خود داشت. و در انتهای برنامه به همه شرکت کنندگان یک تتوی مجازی آرم نایک روی پا پیشنهاد میشد که با درصد بالایی پذیرفته میشد.


  ادامه مطلب ...  


۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
بهار مازندرانی

انگیج کردن(Engaging) تیمی از نسل جدید و ارتقاء نتایج از طریق گیمیفیکیشن

بخش دوم کتاب انقلاب گیمیفیکیشن

 

ارتقاء و تقویت عملکرد کارکنان

 در جهان کنونی بیش از 50 درصد کارکنان در کشور آمریکا ناراضی هستند و این آمار همواره رو به رشد است. حال اگر این آمار را به رقم 60 درصدی  کسب و کار های مبتنی بر خدمات  در این کشور مقایسه کنیم درک میکنیم که ما برای رشد در این قسمت به کارکنان راضی و دانش محور و انگیج نیاز داریم در غیر این صورت آینده مبهم خواهد بود.  البته با توجه به شرایط کسب وکارهای این کشور بیشتر قسمتهای کار را به خارج از آمریکا آوت سورس کرده اند  و این منجر شده که موارد باقی مانده که قابل ارسال به خارج نیستند اصولا جذاب نبوده و نارضایتی تولید میکنند. این نارضایتی نماد ساده ای از کمبود انگیجمنت، وفاداری و احترام به نسل قدیم کارکنان است.  از این بد تر نمی شود ؟ نه ؟  

 

ادامه مطلب ... 

۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
بهار مازندرانی

خلاصه کتاب انقلاب گیمیفیکیشن - فصل سوم

فرایند استراتژیک بازی سازی کردن (Gamifying)


در سال 1994 سه متفکر حوزه بازی سازی (جان نش، ریچارد سلتون و جان هارسانیل) هر کدام برای خلق تئوری جدیدی در حوزه ریاضی سازی اقتصاد گیمیفیکیشن جایزه نوبل دریافت کردند.

 " تئوری بازی (گیم)" مطالعه تئوری های ریاضی حوزه نبرد و کشمکش(Conflict)  است. این تئوری اصولا میان عناصری است که بر اساس قوانین منطقی تصمیم گیری می کنند. به گفته دیگر این روش از "سیستم بازی" استفاده میکند تا نتایج نهایی احتمالی را پیش بینی و مدل کند. تاریخچه تئوری بازی ها به قرن 18 برمیگردد اما فرایند استفاده آن در سازمانهای نوین از دوران بعد از جنگ و در یک سازمان تحلیلی بزرگ به نام RAND آغاز شد. اما امروزه توسط بزرگترین شرکتهای بین المللی و دولتها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

برای ادامه کلیک بفرمایید

۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
بهار مازندرانی

خلاصه کتاب انقلاب گیمیفیکیشن - فصل دوم

اصلی ترین مکانیک ها و ابزارهای  گیمیفیکیشن:

1.      یک هدف

2.      مرحله بندی کردن مسیر تا رسیدن به هدف

3.      مشوق های میان راه  (امتیاز ها)

4.      مشوق های اجتماعی ( در بازی با دوستان و آشنایان و یا افراد یک گروه)

5.      افزایش منطقی روال سختی بازی

6.      چالش های جانبی و تجربه های مختلف که علاقه مندی به ادامه را بالا نگه می دارند

 

gamification revolution


برای ادامه کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
بهار مازندرانی

خلاصه کتاب انقلاب گیمیفیکیشن - فصل اول

دوستان سلام ،

همانطور که در پست های قبلی گقته شد ما در قالب یک گروه مطالعه ای در حوزه گیمیفیکیشن هر کدام کتابی را برای مطالعه انتخاب کردیم و شروع به مطالعه کردیم.  من هم به عنوان یکی از اعضا سعی میکنم خلاصه بخش هایی را که مطالعه میکنم برای سایر علاقمندان در این وبلاگ به اشتراک بگذارم . امیدوارم بتوانم سهم کوچکی در توسعه دانش در این حوزه داشته باشم.

این کتاب که توسط گیب زیکرمن نوشته شده است که از بزرگترین صاحبنظران این حوزه است .

The Gamification Revolution : How Leaders Leverage Game Mechanics to Crush the Competition  

 فصل اول کتاب بیشتر به معرفی مفاهیم و مثالها می گذرد تا بتواند اهمیت موضوع را به خوبی ترسیم کند.


برای ادامه کلیک کنید


۲ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
بهار مازندرانی