انجمن گیمیفیکیشن ایران

در این بلاگ می توانید با مقالاتی از جنس ترجمه و تالیف با این مفهوم شیرین و جذاب آشنا بشید

۱۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

انتخاب رفتارهای مطلوب برای پیشبرد اهداف کسب و کار -بخش اول

چه چیزهایی در این بخش می خوانیم :


o       فهم رفتار

o       تطبیق رفتارهای با اهداف مرتبط با مشتری

o       میزان کردن رفتارها با اهداف مرتبط با کارمندان

o       تفهیم رفتارهای ساده و پیچیده

great behaivior 



برای ادامه کلیک کنید


۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
امیرحسین ثقه الاسلامی

جلسه ششم گروه مطالعه

جلسه ششم گروه توی شرکت مهر پارس برگزار شد مرسی از مصطفی قاری عزیز به خاطر هماهنگ کردن مکان جلسه 

6فا ثرثدف


در این جلسه به معرفی دوستان جدید مشغول شدیم و در ادامه :

امیرحسین اسلامی فصل پنجم قسمت اول کتاب  business gamification for dummies  و

بهار مازندرانی هم فصل پنجم کتاب Gamification Revolution رو ارائه کرد 

و بحث مفصلی هم در خصوص مباحث مطرح شده انجام شد 

عکس از : بهار مازندرانی



در ضمن از شربت سکنجبین هم در همین جا تشکر می کنم :)

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
امیرحسین ثقه الاسلامی

چالش های انتخاب استراتژی گیمیفیکیشن (Gamification) مناسب

 خلق فرهنگ شادمانی و لذت : تجربه EKINS




Ekins یکی از نمونه های این موضوع است. در سال 1970 شرکت نایک تصمیم گرفت که برای هر فردی که به تازگی استخدام میکنند به مدت یک ساعت داستان شکل گیری شرکت و طرز کار منتور ها داخل شرکت را توضیح بدهد . در این یک ساعت  آنها با تجربه بیل باورمن  بنیانگذار نایک آشنا می شدند که چگونه با مخلوط کردن و ریختن پلاستیک های پاکن مانند در نان پنجره ای درست کن ، سعی کرد برای خود کفش های دویدن راحت تری بسازد. در ساعت بعد از آن، این برنامه تبدیل به یک دوره 9 روزه شد که توسط متخصصین تکنولوژی نایک برگزار میشد که خود را EKINS  که همان بر عکس NIKE است می نامیدند. در این 9 روز تازه وارد ها میتوانستند به صورت عملی مسیر تحول شرکت را زندگی کنند. درست است که این برنامه بر اساس بازی درست نشد اما حس درگیر کردن فرد با موضوع و تولید حس دوستی و همزاد پنداری شدیدی را در خود داشت. و در انتهای برنامه به همه شرکت کنندگان یک تتوی مجازی آرم نایک روی پا پیشنهاد میشد که با درصد بالایی پذیرفته میشد.


  ادامه مطلب ...  


۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
بهار مازندرانی

تکنیکهای گیمیفیکیشن در آموزش مجازی

اگر یکی از فعالان حوزه آموزش الکترونیک باشید مطمئنا در مورد گیمیفیکیشن شنیده اید .اغلب گیمیفیکیشن را بعنوان استفاده از Badge و Leaderboard میشناسند اما در این میان زوایا و مسائل مهم تری از صرف بکارگیری این دو المان در گیمیفیکیشن وجود دارد .



گیمیفیکیشن با استفاده از المان های سرگرم کنند دنیای گیم ها کاربران را تشویق میکند تا جستجو کرده ، یاد بگیرند و در نتیجه به هدف نهایی شان نزدیک تر شوند . گیمیفیکیشن المان های گیم را در موضوعات کاملا جدی و اغلب کسالت آور تزریق میکند و باعث میشود تا کاربران از آنها لذت ببرند .

در این مقاله برخی از المان های گیمیفیکیشن که در برنامه های آموزش مجازی بکار برده میشوند را بررسی میکنیم :


برای ادامه مطلب کلیک کنید 



۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
محسن سعیدی

انگیج کردن(Engaging) تیمی از نسل جدید و ارتقاء نتایج از طریق گیمیفیکیشن

بخش دوم کتاب انقلاب گیمیفیکیشن

 

ارتقاء و تقویت عملکرد کارکنان

 در جهان کنونی بیش از 50 درصد کارکنان در کشور آمریکا ناراضی هستند و این آمار همواره رو به رشد است. حال اگر این آمار را به رقم 60 درصدی  کسب و کار های مبتنی بر خدمات  در این کشور مقایسه کنیم درک میکنیم که ما برای رشد در این قسمت به کارکنان راضی و دانش محور و انگیج نیاز داریم در غیر این صورت آینده مبهم خواهد بود.  البته با توجه به شرایط کسب وکارهای این کشور بیشتر قسمتهای کار را به خارج از آمریکا آوت سورس کرده اند  و این منجر شده که موارد باقی مانده که قابل ارسال به خارج نیستند اصولا جذاب نبوده و نارضایتی تولید میکنند. این نارضایتی نماد ساده ای از کمبود انگیجمنت، وفاداری و احترام به نسل قدیم کارکنان است.  از این بد تر نمی شود ؟ نه ؟  

 

ادامه مطلب ... 

۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
بهار مازندرانی

جلسه پنجم گروه مطالعه

خیلی خوشحالم که به امید خدا تونستیم  جلسه پنجم گروه مطالعه رو در پارک شفق در تاریخ 15 مرداد 94 برگزار کنیم 

5th event

ارائه های این جلسه از این قرار بودند :
  1. علیرضا رنجبر شورابی : فصل سوم کتاب gamification by design
  2. امیرحسین اسلامی : فصل چهارم کتاب Business gamification for dummies
  3. بهار مازندرانی : فصل چهارم کتاب Gamification revolution
  4. حسین وجدانی : قسمت دوم فصل دوم کتاب Reality is broken 
به نظر همه ی  بچه ها این جلسه بهترین جلسه گروه بود چون تقریبا درباره همه ی مسائلی که ارائه شد به بحث پرداختیم 
در ضمن جاتون خالی مصطفی عزیز هم بچه ها رو  بستنی مهمون کرد :)

عکاس : بهار مازندرانی
۲ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
امیرحسین ثقه الاسلامی

کارگاه یک روزه کاربردهای گیمیفیکیشن در اپلیکیشن های موبایل


کارگاه یک روزه کاربردهای گیمیفیکیشن در اپلیکیشن های موبایل 

توسط دوست عزیز و گرانقدر علیرضا رنجبر شورابی

برای اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک نمایید 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امیرحسین ثقه الاسلامی

خلاصه کتاب انقلاب گیمیفیکیشن - فصل سوم

فرایند استراتژیک بازی سازی کردن (Gamifying)


در سال 1994 سه متفکر حوزه بازی سازی (جان نش، ریچارد سلتون و جان هارسانیل) هر کدام برای خلق تئوری جدیدی در حوزه ریاضی سازی اقتصاد گیمیفیکیشن جایزه نوبل دریافت کردند.

 " تئوری بازی (گیم)" مطالعه تئوری های ریاضی حوزه نبرد و کشمکش(Conflict)  است. این تئوری اصولا میان عناصری است که بر اساس قوانین منطقی تصمیم گیری می کنند. به گفته دیگر این روش از "سیستم بازی" استفاده میکند تا نتایج نهایی احتمالی را پیش بینی و مدل کند. تاریخچه تئوری بازی ها به قرن 18 برمیگردد اما فرایند استفاده آن در سازمانهای نوین از دوران بعد از جنگ و در یک سازمان تحلیلی بزرگ به نام RAND آغاز شد. اما امروزه توسط بزرگترین شرکتهای بین المللی و دولتها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

برای ادامه کلیک بفرمایید

۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
بهار مازندرانی

سه موضوع مهم که هنگام شروع یک پروژه گیمیفیکیشن باید در نظر بگیرید


ترجمه مقاله خانم مونیکا کرنتی (البته ترجمه ی مستقیم نیست و در برخی قسمتها مفهوم مطالب بیان شده است)

چشم اندازی که برای پروژه ی گیمیفیکیشن تان در نظر گرفتید چیست ؟ اهداف تجاری تان چیست ؟برای رسیدن به این اهداف ، گیمفیکیشن قرار است  چه کاری برای شما انجام بدهد ؟

قبل از اینکه پروژه گیمیفیکیشن تان را استارت بزنید این سه موضوع را حتما در نظر داشته باشید :

بازخورد دیگران را در مورد ایده تان بفهمید :

اولین کاری که باید بکنید این است که خودتان را جای مشتریان و کاربرانتان قرار دهید . به این موضوع دقت کنید که زاویه دید و دیدگاه آنها نسبت به ایده شما چیست ؟ مشتریان بیرونی چه چیزی از ایده شما متوجه میشوند ؟


برای ادامه مطلب کلیک کنید 


۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
محسن سعیدی

جلسه چهارم گروه مطالعه

خیلی خوشحالم که به امید خدا تونستیم  جلسه چهارم گروه مطالعه رو در پارک شفق در تاریخ 10 مرداد 94 برگزار کنیم 


4th event

ارائه ها ی این جلسه از قرار زیر بودند : 

  1. امیرحسین اسلامی : فصل سوم کتاب گیمیفیکیشن کسب و کارها برای احمق ها !!! 
  2. خانم مازندرانی : فصل سوم کتاب انقلاب گیمیفیکیشن
  3. حسین وجدانی : فصل دوم کتاب حقیقت شکسته 
امتیاز ارائه ها هم به ترتیب به این صورت بود : 17.66-18-18.33 این امتیاز نشان دهنده معدل اعدادی هست که دوستان به ارائه های یکدیگر دادند
این جلسه هم بسیار جالب و هیجان انگیز برگزار شد مرسی از همه دوستان
۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
امیرحسین ثقه الاسلامی