چه چیزهایی در این بخش می خوانیم :
o فهم رفتار
o تطبیق رفتارهای با اهداف مرتبط با مشتری
o میزان کردن رفتارها با اهداف مرتبط با کارمندان
o تفهیم رفتارهای ساده و پیچیده
چه چیزهایی در این بخش می خوانیم :
o فهم رفتار
o تطبیق رفتارهای با اهداف مرتبط با مشتری
o میزان کردن رفتارها با اهداف مرتبط با کارمندان
o تفهیم رفتارهای ساده و پیچیده
جلسه ششم گروه توی شرکت مهر پارس برگزار شد مرسی از مصطفی قاری عزیز به خاطر هماهنگ کردن مکان جلسه
در این جلسه به معرفی دوستان جدید مشغول شدیم و در ادامه :
امیرحسین اسلامی فصل پنجم قسمت اول کتاب business gamification for dummies و
بهار مازندرانی هم فصل پنجم کتاب Gamification Revolution رو ارائه کرد
و بحث مفصلی هم در خصوص مباحث مطرح شده انجام شد
عکس از : بهار مازندرانی
در ضمن از شربت سکنجبین هم در همین جا تشکر می کنم :)
خلق فرهنگ شادمانی و لذت : تجربه EKINS
Ekins یکی از نمونه های این موضوع است. در سال 1970 شرکت نایک تصمیم گرفت که برای هر فردی که به تازگی استخدام میکنند به مدت یک ساعت داستان شکل گیری شرکت و طرز کار منتور ها داخل شرکت را توضیح بدهد . در این یک ساعت آنها با تجربه بیل باورمن بنیانگذار نایک آشنا می شدند که چگونه با مخلوط کردن و ریختن پلاستیک های پاکن مانند در نان پنجره ای درست کن ، سعی کرد برای خود کفش های دویدن راحت تری بسازد. در ساعت بعد از آن، این برنامه تبدیل به یک دوره 9 روزه شد که توسط متخصصین تکنولوژی نایک برگزار میشد که خود را EKINS که همان بر عکس NIKE است می نامیدند. در این 9 روز تازه وارد ها میتوانستند به صورت عملی مسیر تحول شرکت را زندگی کنند. درست است که این برنامه بر اساس بازی درست نشد اما حس درگیر کردن فرد با موضوع و تولید حس دوستی و همزاد پنداری شدیدی را در خود داشت. و در انتهای برنامه به همه شرکت کنندگان یک تتوی مجازی آرم نایک روی پا پیشنهاد میشد که با درصد بالایی پذیرفته میشد.
اگر یکی از فعالان حوزه آموزش الکترونیک باشید مطمئنا در مورد گیمیفیکیشن شنیده اید .اغلب گیمیفیکیشن را بعنوان استفاده از Badge و Leaderboard میشناسند اما در این میان زوایا و مسائل مهم تری از صرف بکارگیری این دو المان در گیمیفیکیشن وجود دارد .
گیمیفیکیشن با استفاده از المان های سرگرم کنند دنیای گیم ها کاربران را تشویق میکند تا جستجو کرده ، یاد بگیرند و در نتیجه به هدف نهایی شان نزدیک تر شوند . گیمیفیکیشن المان های گیم را در موضوعات کاملا جدی و اغلب کسالت آور تزریق میکند و باعث میشود تا کاربران از آنها لذت ببرند .
در این مقاله برخی از المان های گیمیفیکیشن که در برنامه های آموزش مجازی بکار برده میشوند را بررسی میکنیم :
بخش دوم کتاب انقلاب گیمیفیکیشن
ارتقاء و تقویت عملکرد کارکنان
در جهان کنونی بیش از 50 درصد کارکنان در کشور آمریکا ناراضی هستند و این آمار همواره رو به رشد است. حال اگر این آمار را به رقم 60 درصدی کسب و کار های مبتنی بر خدمات در این کشور مقایسه کنیم درک میکنیم که ما برای رشد در این قسمت به کارکنان راضی و دانش محور و انگیج نیاز داریم در غیر این صورت آینده مبهم خواهد بود. البته با توجه به شرایط کسب وکارهای این کشور بیشتر قسمتهای کار را به خارج از آمریکا آوت سورس کرده اند و این منجر شده که موارد باقی مانده که قابل ارسال به خارج نیستند اصولا جذاب نبوده و نارضایتی تولید میکنند. این نارضایتی نماد ساده ای از کمبود انگیجمنت، وفاداری و احترام به نسل قدیم کارکنان است. از این بد تر نمی شود ؟ نه ؟
خیلی خوشحالم که به امید خدا تونستیم جلسه پنجم گروه مطالعه رو در پارک شفق در تاریخ 15 مرداد 94 برگزار کنیم
کارگاه یک روزه کاربردهای گیمیفیکیشن در اپلیکیشن های موبایل
فرایند استراتژیک بازی سازی کردن (Gamifying)
در سال 1994 سه متفکر حوزه بازی سازی (جان نش، ریچارد سلتون و جان هارسانیل) هر کدام برای خلق تئوری جدیدی در حوزه ریاضی سازی اقتصاد گیمیفیکیشن جایزه نوبل دریافت کردند.
" تئوری بازی (گیم)" مطالعه تئوری های ریاضی حوزه نبرد و کشمکش(Conflict) است. این تئوری اصولا میان عناصری است که بر اساس قوانین منطقی تصمیم گیری می کنند. به گفته دیگر این روش از "سیستم بازی" استفاده میکند تا نتایج نهایی احتمالی را پیش بینی و مدل کند. تاریخچه تئوری بازی ها به قرن 18 برمیگردد اما فرایند استفاده آن در سازمانهای نوین از دوران بعد از جنگ و در یک سازمان تحلیلی بزرگ به نام RAND آغاز شد. اما امروزه توسط بزرگترین شرکتهای بین المللی و دولتها مورد استفاده قرار می گیرد.
ترجمه مقاله خانم مونیکا کرنتی (البته ترجمه ی مستقیم نیست و در برخی قسمتها مفهوم مطالب بیان شده است)
چشم اندازی که برای پروژه ی گیمیفیکیشن تان در نظر گرفتید چیست ؟ اهداف تجاری تان چیست ؟برای رسیدن به این اهداف ، گیمفیکیشن قرار است چه کاری برای شما انجام بدهد ؟قبل از اینکه پروژه گیمیفیکیشن تان را استارت بزنید این سه موضوع را حتما در نظر داشته باشید :
اولین کاری که باید بکنید این است که خودتان را جای مشتریان و کاربرانتان قرار دهید . به این موضوع دقت کنید که زاویه دید و دیدگاه آنها نسبت به ایده شما چیست ؟ مشتریان بیرونی چه چیزی از ایده شما متوجه میشوند ؟
خیلی خوشحالم که به امید خدا تونستیم جلسه چهارم گروه مطالعه رو در پارک شفق در تاریخ 10 مرداد 94 برگزار کنیم
ارائه ها ی این جلسه از قرار زیر بودند :